9.

Miért ragaszkodnak ösztöneink az erőszakhoz? Tanulmányoztam a különböző fajok közötti interakciót. A túlélés veleszületett vágya úgy tűnik a másik lény halálát követeli meg. Miért nem élhetnek egymást segítve? Annyian hiszik, hogy a Földet isteni erő teremtette – de én csak egy elmebeteg terveit látom, melyek ragaszkodnak a pusztítás és a kétségbeesés ünnepléséhez. Eredetünk zűrzavaros. Minden szándékosságot nélkülöző. A cél és a lét érzetét mintha pusztán csak az idő múlása nevelte volna belénk. Először a természet segítségével – később az emberével...
Kopogtattam az ajtón.
- Szabad - hallottam a túloldalról. Benyitottam. A mester háttal állt, irodája ablakán tekintett ki. - Már vártalak, Jonathan - mondta, és megfordult. - Azt hittem, gyorsabban olvasol.
Remegő kezemben tartottam a kis fekete, bőrkötéses könyvet. Még mindig az ajtóban rostokoltam.
- Gyere beljebb! Bizonyára nagyon felkavart, amit olvastál, és nem sokat értettél belőle. Igazam van?
- Igen... Ki ez az Altaïr? Kik azok az asszaszinok? Az egésznek semmi értelme...
- Dehogyisnem. Altaïr egy hatalmas, nagyon távoli ősöd, és te is hordozod örökségét: te magad is asszaszin vagy, ahogy mi mindannyian itt a Farmon.
- Én nem vagyok gyilkos.
- Még nem. De sorsod, hogy őrizd az emberiség békéjét. Bármi áron. Akár a gyilkosság eszközével is. Tudod-e, hogy mi az igazság?
- Semmi sem igaz.
- Igen. De tudod, hogy ez mit jelent? Azt, hogy csak magunkba vethetjük hitünket. Csak az vezethet eredményre, ha olyannak látjuk a világot, amilyen az valójában. Sokkal könnyebb a vak hitbe kapaszkodni, ahogy azt sokan teszik, de nekünk nagyobb távlatokban kell gondolkodnunk. "Mindent szabad." Ez sem azt sugallja, hogy a szabályok nélküli szabadság a cél, hanem azt, hogy elménk korlátait kell legyőznünk. Figyelsz Jonathan?
A felismerés elemi erővel tört rám. Szinte a földhöz szegezett. A megannyi éven át skandált szavak tartalommal gazdagodtak. "Semmi sem igaz. Mindent szabad." A csontvelőmig hatolt az érzés, hogy tartozom valahová. Asszaszin volnék?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése